Widerøe charter (WF)
Widerøe AS er et norsk flyselskap og har nesten 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. I tillegg til flyflåten har de blant annet datterselskapet Widerøe Ground Handling som håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge. Selskapet flyr til 46 reisemål i inn- og utland. Widerøe og Apollos samarbeid er nytt og vi er stolte av at dette litt annerledes flyselskapet hjelper oss med å gi nordmenn en velfortjent ferie. Det er Widerøes første jetfly Embraer E190-E2 som trygt skal frakte dere til reisemålet.
Flyselskapets egne nettsider: wideroe.no
Ønsker du å sjekke inn bagasje, kan du kjøpe dette når du bestiller reisen eller ved å gå inn på Mitt Apollo. Pris blir oppgitt ved bestilling.
Velger du å betale ved innsjekking på flyplassen koster det mer.
Innsjekket bagasje kan veie maks 20 kg pluss håndbagasje, som kan maks veie maks 5 kg.
De tillatte målene på håndbagasjen er maks: 55 x 40 x 20 cm.
Reiser du med spedbarn (0-2 år) kan du ta med en innsjekket bagasje på maks 20 kg samt en barnevogn uten ekstra kostnad.
Bagasje som har kommet på avveie eller blitt skadet under transport må omgående meldes til flyselskapets representant på flyplassen. Du vil da motta en bekreftelse på hendelsen/skaden, en såkalt PIR-rapport.
På Oslo Lufthavn representeres Widerøe av SGH Lost & Found: tlf. +47 64 81 27 00, e-post: [email protected].
Åpningstider: Man-søn 09.00-14.00.
"Kun fly"
Har du bestilt kun fly betaler du tur/retur eller bare én vei for å sjekke inn bagasjen. Pris blir oppgitt ved bestilling.
Velger du å betale ved innsjekking på flyplassen koster det mer.
Innsjekket bagasje kan veie maks 20 kg pluss håndbagasje, som kan maks veie maks 5 kg.
De tillatte målene på håndbagasjen er maks: 55 x 40 x 20 cm.
Du kan bestille mat om bord samtidig som du bestiller reisen eller i etterkant via Mitt Apollo. Merk at drikke ikke er inkludert og bestilles om bord. Er barnemeny tilgjengelig vil det fremkomme under tilleggene i bestillingsdialogen.
Spesialmat De vanligste måltidene kan du bestille når du bestiller reisen. Vennligst les mer om spesialmat om bord på Widerøe her. For ytterligere informasjon om spesialmat kontakt Apollo. Husk å informere Apollo om allergier i god tid før avreise.
Har du behov for å ha med diverse medisiner, utstyr samt rullestol, les her.
Sikre deg yndlingssetet ditt om bord mot avgift. Kan bestilles 120 - 3 dager før avreise, sete forhåndsbestilles via paxport. NB! Din bestilling vil først være tilgjengelig 24 timer etter at bestillingen er gjennomført hos Apollo. Har du avreise i mars/september, åpner setebestillingen senere enn normalt på grunn av sesongskifte.
Det er viktig å merke seg at man ikke er garantert å sitte ved siden av hverandre hvis man ikke har forhåndsbestilt seteplasser før avreise
Ønsker du å ha babyen i bilsete under flyreisen kreves et eget sete, som det betales for, og det må søkes om i hvert enkelt tilfelle. Kontakt Apollo.
Det er ikke mulig å tjene Eurobonuspoeng på flyvninger med Widerøe charterfly.
Paxport Support
Kontakt Paxport Support på e-post: [email protected] eller ring +46 8 121 33 867 dersom du har spørsmål eller ønsker mer informasjon om tilleggstjenester, forhåndsbestilling av sete eller bagasje:
Åpningstider: Mandag – fredag: 8.00 – 12.00.