Godt å vite om bestillingen din
Her finner du informasjon om bestilling, Min Reise, avbestilling av reisen og vår avbestillingsbeskyttelse som sikrer deg økonomisk hvis du må avbestille reisen.
Du kan bestille reisen din på apollo.no eller hos vår kundeservice på 21 01 75 40.
Kontaktinformasjon
Den som bestiller reisen er hovedbestilleren. Eventuelle endringer eller avbestilling må alltid gjøres av hovedbestilleren (skriftlig eller muntlig). Det er viktig at et mobilnummer er inkludert i bestillingen. Eventuelle endringer i din påbegynte reise vil bli sendt til deg via SMS eller telefon. Det er derfor viktig at du har den mobiltelefonen med deg på reisen.
Skulle du dessverre miste telefonen under reisen, vennligst kontakt våre ansatte på stedet med et alternativt nummer som vi kan nå deg på.
Bekreftelse
Så snart du har fullført bestillingen, vil du motta en e-post som bekrefter at vi har mottatt bestillingen. Du henvises da til Min reise for mer informasjon. Les mer under fanen Min tur til høyre på denne siden
Kun flybilletter
Apollo tillater ikke kjøp av flybilletter kun hvis du har tenkt å pakke med ditt eget hotell eller landsordninger for videresalg som en pakkereise. Vi tillater heller ikke kjøp av flybilletter kun for å selge dem videre
Forbehold om endringer
Vi tar forbehold om at våre priser og annen informasjon på apollo.no kan inneholde feil av ulike tekniske årsaker. Eventuelle feil vil bli gjort oppmerksomme på berørte kunder så snart feilen oppdages, og eventuell feilpris vil bli oppjustert.
Du finner din bestilling, reisedokumenter og annen viktig informasjon ved å logge inn på Min reise på apollo.no. Du logger inn med ditt bestillingsnummer (8 siffer) og etternavn.
Her finner du en oversikt over hva du har bestilt, alle priser, betalingsinformasjon og annen viktig informasjon. Det er kundens ansvar å kontrollere at all informasjon på bestillingen er korrekt. Hvis det er noe galt med bestillingen, vennligst kontakt oss så snart som mulig om dette.
Under Min reise kan du også bestille eller endre tillegg til bestillingen din som transport, mat på flyet, utflukter eller leiebil.
Du finner alltid en oppdatert versjon av din bestilling under Min reise.
Når reiser er betalt i sin helhet, vil reisedokumentene være tilgjengelig under Min reise ca 14 dager før avreise.
Du kan skrive ut reisedokumenter, eller laste dem ned i PDF-format, 14 dager før avreise. Utskrift er imidlertid ikke noe du trenger for å reise, vi oppfordrer deg til å spare papir og miljø ved å bruke bestillingsnummer og flybestillingsreferanse.
For å sjekke inn på flyplassen trenger du bare din flybestillingsreferanse og pass eller europeisk ID-kort. Du vil ikke motta separate flybilletter via e-post. Reisedokumentet viser avgangstiden for reisen din (alle tider er lokale). Dersom det skjer endringer etter at reisedokumentet er ankommet, vil du motta informasjon om dette fra oss på e-post eller SMS i henhold til informasjonen i din bestilling.
Kort tid til avreise
Bestiller du en reise med kort tid til avreise vil reisedokumentet ditt være tilgjengelig under Min reise så snart bestillingen er betalt.
Vanlige flybilletter
Dersom du har bestilt reise med Emirates eller Qatar Airways, vil billetten (elektronisk billettkvittering) bli sendt til deg på e-post ca 14 dager før avreise. Dersom du ikke har mottatt billett senest 7 dager før avreise, må du kontakte oss. Denne billetten vil ikke være tilgjengelig under Min reise.
Det er viktig at navnet ditt på flybilletten er korrekt og samsvarer med navnet på passet ditt.
Eventuelle feil må meldes til oss umiddelbart etter mottak av bekreftelsen. Endringer i navnet på bestillingen kan da koste kunden. Noen flyselskaper godtar ikke navneendringer, noe som kan bety at du må kjøpe en ny billett (kostnaden for den opprinnelige bestillingen kan ikke refunderes).
Øvrig informasjon
Alle reisedokumenter og flybilletter er verdipapirer med unike bestillingsnumre og passord og må behandles deretter. Ansvaret ligger hos deg som kunde for ikke å dele denne informasjonen med deg. Den reisende er ansvarlig for de økonomiske konsekvensene dette kan medføre.
Vår utvidede avbestillingsbeskyttelse sikrer deg økonomisk dersom du av forskjellige årsaker må avbestille reisen. I tillegg inkluderer den prisgaranti, en gratis ombooking og bli boende-garanti. Les mer om avbestillingsbeskyttelse her.
Avbestilling må skje straks det foreligger en hindring for å gjennomføre reisen. I reisevilkårene fremkommer det hvordan du skal gå fram for å avbestille. Tilbakebetaling av reisens pris, fratrukket eventuelle gebyrer, vil skje når Apollo har mottatt de nødvendige dokumentene. Tilbakebetalingen skjer alltid til hovedreisende i bestillingen.
Du kan forandre reisedag, reisemål, hotell og lignende mot et gebyr på 500, – per person per endring, dersom Apollo har mulighet til å etterkomme ønskene. Hvis våre kostnader for endring er høyere enn gebyret, blir endringen regnet som avbestilling, og reglene for avbestilling gjelder.