Informasjon om din bestilling

Informasjon om bestillingen

Her finner du informasjon om bestilling, Min Reise, avbestilling av reisen og vår avbestillingsbeskyttelse som sikrer deg økonomisk hvis du må avbestille reisen.

Bestilling

Bestilling

Du kan bestille reisen på apollo.no eller på telefon.

Bekreftelse

Så snart du har gjennomført din bestilling vil du motta en e-post som bekrefter at vi har mottatt bestillingen. Her blir du henvist til Min reise for mer informasjon. Les mer under fliken Min reise til høyre på denne siden.

Kontaktinformasjon

Den som bestiller reisen står som hovedbestiller. Eventuelle endringer og avbestilling må alltid gjøres av hovedbestiller (skriftlig eller muntlig). Det er viktig at det registreres et mobilnummer i bestillingen. Eventuelle endringer underveis blir sendt på SMS, alternativt ringt til, dette mobilnummeret, og det er derfor viktig at du har med denne mobiltelefonen på reisen. Skulle du være så uheldig å miste eller bli frastjålet mobilen under ferien, må du kontakte vårt personale umiddelbart med et alternativt mobilnummer vi kan nå deg og ditt reisefølge på. 

Tilslutningsfly

Kommer du til Apollos avreiseflyplass med fly, bør du legge inn en tidsmargin på 3-4 timer mellom ankomst og avreise både på ut- og hjemreise. Det anbefales også at du kjøper en billett som kan endres i tilfelle av innstillinger, forsinkelser og lignende.

Avgangstider

Avgangstidene på bestillingsbekreftelsen er foreløpige. De endelige tidene blir normalt meddelt på ditt reisedokument og i Min reise under Reisedetaljer. Tidsendringer kan forekomme helt frem til avreise og Apollo kontakter deg dersom det blir endringer etter at du har mottatt billetten. En endring av tidtabeller berettiger ikke til erstatningsreise, prisavslag eller annen kompensasjon.

 

Min reise

Din bestilling, reisedokumenter og annen viktig og nyttig informasjon finner du ved å logge inn på Min reise på apollo.no. Du logger inn med ditt bestillingsnummer (8 siffer) og etternavn.

Her finner du en oversikt over hva du har bestilt, alle priser, betalingsopplysninger og annen viktig informasjon.  Det er kundens ansvar å kontrollere at opplysningene på bestillingen stemmer. Er det noe som ikke er i samsvar med din bestilling, må du kontakte oss snarest om dette.

I Min reise kan du også bestille eller endre ulike tillegg til din reise, som transfer, mat på flyet, setereservasjon, utflukter, leiebil m.m.

Du finner alltid siste oppdaterte versjon av din bestilling i Min reise.

Når reisen er betalt i sin helhet, vil dine reisedokumenter ligge tilgjengelig under Min reise 14 dager før avreise. Du kan skrive ut reisedokumentene, eller laste dem ned i PDF-format, 14 dager før avreise. Det er imidlertid ikke nødvendig å skrive ut reisedokumentet for å reise, og vi oppfordrer deg til å spare papir og miljøet ved å bruke reservasjonsnummeret og flyreferansen din. For innsjekking på flyplassen trenger du kun ditt flyreferansenummer og identifikasjon (pass eller nasjonalt ID-kort). Du mottar ikke separate flybilletter pr. mail. Avreisetidspunkt for din reise (alle tider er lokale tider) finner du under Min reise - Reisedetaljer. Blir det endringer etter at reisedokumentet er lastet opp, vil du motta informasjon fra oss på e-post eller sms på den kontaktinformasjonen som er oppgitt i din bestilling.

Reiser du sammen med andre?

Hvis du reiser med personer på andre bestillingsnumre, er det viktig at du informerer Apollo, så vi kan notere dette i bestillingene. Dette er spesielt viktig, hvis det skulle skje endringer eller justeringer på deres reise.

Kort tid til avreise

Kjøper du en reise kort tid før avreise, vil reisedokumentet være tilgjengelig på Min reise så snart du har betalt reisen.

Ruteflybilletter

Har du bestilt en reise med Emirates eller Qatar, vil billett til flyreisen (electronic ticket receipt),) bli sendt til deg på e-post ca. 14 dager før avreise. Har du ikke mottatt billetten senest 7 dager før avreise må du kontakte oss. Denne billetten vil altså ikke være tilgjengelig i Min reise.

Det er viktig at ditt navn på ruteflybilletten er korrekt og stemmer med navnet i passet ditt. Eventuelle feil må meddeles umiddelbart når bestillingsbekreftelsen er mottatt. Påtales dette senere kan flyselskapet ta en ekstra kostnad for navnendringen noe som da belastes kunden. Noen flyselskaper aksepterer ikke navnendring, og i slike tilfeller må man kjøpe ny billett (kostnad for opprinnelig billett refunderes ikke).

Viktig informasjon

Alle reisedokumenter er verdipapirer med unike bestillingsnummer og passord og må behandles deretter. Misbruk som følge av at man har delt informasjonen med andre er den reisendes ansvar, og eventuelle økonomiske konsekvenser må bæres av den reisende selv.

Avbestillingsbeskyttelse – en ekstra trygghet

Vår utvidede avbestillingsbeskyttelse sikrer deg økonomisk dersom du av forskjellige årsaker må avbestille reisen. I tillegg inkluderer den prisgaranti, gratis ombooking og bli boende-garanti. Les mer om avbestillingsbeskyttelse her.

Avbestilling og endring av reisen

Avbestilling må skje straks det foreligger en hindring for å gjennomføre reisen. I reisevilkårene fremkommer det hvordan du skal gå fram for å avbestille. Tilbakebetaling av reisens pris, fratrukket eventuelle gebyrer, vil skje når Apollo har mottatt de nødvendige dokumentene.

Du kan forandre reisedag, reisemål, hotell og lignende mot et gebyr på 500, – per person per endring, dersom Apollo har mulighet til å etterkomme ønskene. Hvis våre kostnader for endring er høyere enn gebyret, blir endringen regnet som avbestilling, og reglene for avbestilling gjelder.

Les mer og avbestilling og endring her